Apakah yang dimaksudkan dengan kaedah A-B-C. ..?
Kaedah ini sangat berkesan untuk membuat sponsoring jika anda tahu
bagaimana menggunakannya dengan betul.
Kaedah ini digunakan apabila anda hendak menaja/sponsor prospek
anda, yang anda rasa begitu "negatif" atau memandang lekeh pada anda.
Jadi anda terpaksa menggunakan upline atau pihak ketiga untuk membuat
penerangan/prospecting.
Cuba fahamkan betul-betul tugas setiap pihak, dan pastikan mereka memainkan
peranan masing-masing.
Siapakah A, B dan C
A = Advisor - Penasihat atau upline / leader / seniour anda, A ialah upline anda
B = Bridge - Jambatan atau penghubung antara A dan C, B ialah anda dan
C = Customer - Prospect anda atau aorang yang anda nak menaja.
B ialah mungkin orang baru yang ingin menaja C, disebabkan B masih belum yakin untuk membuat penerangan pada C, maka B terpaksa meminta bantuan A untuk membuat
penajaan bagi pihaknya.
B mestilah membuat "appointment" supaya antara A dan C boleh bertemu pada masa
dan tempat yang selesa bagi kedua-dua pihak.
B mestilah memberitahu kepada C, bahawa dia akan dibawa bertemu dengan A untuk tujuan
penerangan tentang perniagaan ini.
B mestilah terlebih dahulu T-up A sebagai orang yang telah berjaya kepada C terlebih dahulu.
cth :
[B] Saya akan bawa anda [C] berjumpa dengan upline saya [A] untuk mendapat gambaran
yang lebih jelas. Dulu beliau [A] bekerja sebagai guru/Engineer/Lawyer, tapi kini sudah
meletak jawatannya dan berniaga secara "fulltime" Saya suka cara dan strategi beliau[A]
dalam membimbing kumpulan saya, saya yakin belaiau boleh membimbing kita mencapai
kejayaan denga berpendapatan 5 angka seperti yang beliau[A] capai dalam masa hanya 5 bulan.
to b continue
Followers
Thursday, April 10, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
5 comments:
Assalamualaikum Sifu,
Saya banyak mengikuti perkembangan sifu dari CNi ke Usana……
Saya pernah alamai mimpi ngeri dgn shaklee dan 4life (transferfactor)… sejak dari itu dari hanya pandang sebelah sahaja mlm.
Saya tercari-cari upline yangboleh membimbing serta group yang kuat kuasa semangatnya.
Apa nama group sifoo dalam usana?
Huh...hebat tuan...
Sekarang tuan dalam MLM yang mana? Usana ke..? Saya bersama Dr Saifuddin atau Dr Radzi dari UIA.
Apa mimpi ngeri yg tuan alami.. boleh share ke email saya...
tq
Sifoo,
Skrang saya menukarkan blogspot saya dari geniuskidscentre kepada mindaperkasa.
Mimpi ngeriyang saya maksudkan dalam shaklee ialah setelah sekian lama berkorban untuk upkan upline ke arah positionya dgn laburkan duit untuk orangb awah dan laburkan lagi duit untuk pastikan orang bawah menuju ke arah pisition impiannya and last-last syarikat bagi surat "unjust enrichment"...
Hilang semua downline yang dah jadi leaders..... senyum seorang diri ketika itu walaupun dapat cek terakhir ditangan
3 hari tak boleh lelapkan mata walaupun malam masih panjang... alhamdulillah masuk hari ke empat saya pergi belajar mindpower untuk buangkan keresahan diri dan bangkit semula kerana rezeki bukan di tangan manusia atau syarikat tetapi di tangan Allah.....
Pengalaman dalam 4life ialah apabila saya memilih group yang uplinenya tak istiqamah dalam perjuangan, suka membandingkan kekuatan produk dan pemasaran dgn syarikat lain dan akhirnya beliau tenggelam dalam syarikat lain dan mula bertindak cuti downline sebab beliau masih boleh guna sistem online syarikat untuk tengok downline..... perang besar dgn saya dibuatnya.....
Akhirnya saya fahami, kekuatan jiwa juga perlu dalam bizness ini kerana distributor tiada ikatan kontarak yang kuat dgn syarikat so mudah datang dan mudah pergi.....
Apa pandangan sifoo?
sorri sifu... silap taip... curi downline bukan cuti downline....
Satu lagi persoalannya ialah zaman sekarang Israel sedang menyerang Palestin... dgn tragis.....
Ramai kaitkan produk Usana dgn Amerika dan dengan israel.... bagaimana sifoo menghadapi situasi ini?
Post a Comment