Followers

Monday, June 21, 2010

Kerja MLM juga macam kerja Dakwah

Dakwah atau definasi kasarnya ialah "mencegah dari kemungkaran dan menyeru kepada kebaikan". Kalau di sesetengah tempat di Kelantan, "Dakwah" dikaitkan dengan "Orang Dakwah" ialah ditujukan kepada golongan tabligh yang datang menziarahi dari rumah-ke rumah untuk mengajak ke masjid atau surau-surau bersama mereka dalam "majlis fikir terhadap iman dan amal" kita. Mereka juga mengajak kita untuk "keluar 3 hari" iaitu menyertai bersama jemaah mereka destinasi seterusnya untuk menjalankan kerja dakwah atau mengajak orang ke masjid untuk menyertai "majlis fikir terhadap iman dan amal" bersama mereka.

Di majlis tersebut, kita diberi motivasi tentang keagamaan, dari situlah kita mendapati bahawa nipisnya iman kita berbanding dengan iman para rasul dan sahabar-sahabat. Jika kita dapat keluar bersama jemaah 3 hari, kita akan dapati iman kita semakin TEBAL.. insyaAllah, kita dilatih untuk solat menepati waktu dan pelbagai lagi... kita juga sentiasa medengar ceramah2 motivasi dari amir-amir yang berpengalaman. InsyaAllah kita akan bertambah-tambah kesedaran terhadap Iman dan Amal kita.

Jadi apa kena mengena dengan MLM..?
MLM juga sama, jika anda mengikuti program MLM yang dijalankan secara betul dan beretika, juga penuh dengan ceramah-ceramah motivasi untuk menjadikan kita lebih HIDUP dan berjaya. Konsep DUPLIKASI memaikan peranan utama. Anda akan menjadi lebih termotivasi dan sentiasa ingin berjaya...

Anda akan menjadi berubah dari kehidupana anda yang dahulu. Anda akan merasakan kehidupana anda yang dahulu banyak membazir masa dan penuh berfoya-foya.. ( itu adalah pengalaman peribadi saya setelah sy mengikuti beberapa kursus di dalam MLM.) Anda akan merasakan seolah-olah tidak cukup masa untuk mengejar kejayaan, anda seolah-olah tidak sabar2 untuk bertemu hari esok untuk memulakan kehidupan yang baru.

Apa yang kita "Dakwahkan" di dalam MLM..??

1. Mengajak mereka untuk sama-sama berusaha kearah kejayaan..
Kejayaan yang bagaimana? Kearah kebebasam kewangan atau ke arah status kewangan yang lebih baik.

2. Mengajak mereka untuk sama-sama mengeluarkan diri dan keluarga dari "perkampungan miskin" kepada "perkampungan kaya" dengan menaiki sebuah kenderaaan iaiatu "MLM". Kebanyakan orang-orang biasa yang tidak diberi hidayat akan memilih untuk kekal tinggal di perkampungan miskin yang mereka warisi sejak turun temurun.

3. Mengajak mereka untuk mempunyai keyakinan diri yang tinggi.
4. Mengajak mereka untuk sentiasa berfikiran positif.
5. Mengajak mereka untuk mengubah sikap kepada yang lebih baik.

6. Mengajak mereka untuk mengamalkan gaya hidup sihat dengan pemakanan
yang mempunyai kualiti ynag baik dari sudut kesihatan.
7. Mengajak mereka untuk mencegah penyakit dari pada mengubati penyakit dengan
mengamalkan pemakanan yang sihat yang bebas dari bahan kimia atau toksin.

8. Mengajak mereka untuk bersikap sabar dan TIDAK putus asa..
9. Mengajak mereka untuk sama-sama jadi pemimpin untuk menduplikasi tugas-tugas
dakwah ini kepada generasi seterusnya. - itulah yang dinamakan DUPLIKASI..

Apa yang kita mengajak mereka di dalam MLM adalah kearah "Menyeru Kepada Kebaikan dan Mencegah Daripada Kemungkaran".

Tiada PAKSAAN di dalam MLM... Mereka tidak dipaksa untuk menyertai MLM, jika ada sesetengah org ynag memaksa prospek mereka utk menyertai Syarikat MLM mereka, maka itu sebenarnya salah dan sudah pasti terpesong dari ajaran perniagaan MLM.

Tetapi, setelah anda menyertai MLM, maka akan TERPAKSA melakukan aktiviti tersebut jika anda BERTEKAD Ingin mencapai kejayaan.....

http://mlmSifOO.blogspot.com


0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails