Followers

Monday, December 27, 2010

Rahsia Jutawan Berterusan Dalam MLM


Untuk mencapai pendapatan bertaraf jutawan atau mempunyai pendapatan melebihi RM1Juta setahun dalam MLM adalah bukan perkara mustahil bahkan saya pernah berjumpa dengan pengedar MLM yang berpendapatan RM1 juta sebulan. Pendapatan bulanan mencecah RM1juta bukan tahunan..Bagi memenuhi maksud itu, sudah semestinya anda mesti mempunyai rangkaian organisasi yang besar. Berapa ramaikah keahlian yang perlu ada dalam organisasi bagi mencapai pendapatan bertaraf jutawan? Ini merupakan persoalan yang begitu subjektif kerana ia sangat berkadaran dengan jumlah penggunaan produk atau "sales" bagi setiap individu.Perkara penting yang wajib dipenuhi dalam satu syarikat MLM adalah seperti berikut;

1. Mencari keperluan setiap lapisan manusia dan memenuhinya melalu produk anda.
Jika syarikat anda mempunyai produk range yang lebih besar sehingga memenuhi keperluan setiap lapisan manusia bermula dari baby, kanak2, remaja, orang dewasa dan seterusnya kepada golongan tua., maka anda mempunyai banyak pasaran atau pengguna yang akan mengguna produk anda.

2. Keperluan yang berulang-ulang.
Jika anda mempunyai produk begini, ianya akan menjamin anda untuk mendapatkan pulangan atau pendapatan yang berterusan. Anda tidak akan penat untuk melakukan penajaan berterusan. Cukuplah sekadar 2 ribu ke 5 ribu keahlian dalam organisasi anda yang mengguna cuma 100BV sebulan. Anda sudah boleh menikmati pendapatan 6 angka sebulan serta berulang-ulang setiap bulan. Kerja penajaan bukan semuanya dilakukan oleh kita sendiri, ianya secara berkumpulan.

3. Kuasa Multiply dan Duplikasi (Multiplikasi)
Multiply ialah dari 1 kepada banyak-banyak.. Ianya diibaratkan seperti dari sebiji benih jagung, akan tumbuh sepohon jagung dan akan menghasilkan beberapa tandan jagung yang mengandungi beberapa ribu benih jangung yang baru.. Itulah multily.
Duplikasi pula ialah setiap benih jagung baru tadi (yang beribu-ribu) mengulangi proses yang sama iaitu setiap satunya menghasilkan sepohong jangung yang mempunyai beberapa tandan jangung yang di dalamnya mempunyai beberapa ribu benih jagung baru.. dan proses ini berlaku berterusan.

Jika 1sen dimultiplykan dengan 2 setiap hari, pada hari yang ke 28 anda sudah memperolihi hasil sebanyak RM1.342,177.28. Jumlah terkumpul yang anda perolihi pada hari ke 30 ialah melebihi RM10 juta.

Itulah kuasa Multiply + Duplikasi yang berlaku dalam MLM. Kejayaan dalam sesuatu organisasi MLM adalah bergantung kepada kejayaan anda menduplikasi. Tidak dinafikan bahawa "The BEST Networking" ialah "100% Duplications".

Duplikasi Matlamat, rancangan serta tindakan dan segala yang positif keseluruh rangkaian anda. Perniagaan MLM adalah perniagaan menduplikasi. Jika anda menggunakan produk harian dirumah anda adalah 100% dari produk syarikat anda, maka anda sepatutnya menerapkan atau menduplikasikan keseluruh rangkaian anda. Cara untuk menerapkan konsep ini adalah melalui kursus atau meeting kumpulan.

Harus dingati, untuk mencapai ke tahap ini bukanlah suatu perkara yang pelik tetapi ianya perlu melalui PROSES demi proses. Ia tidak berlaku sekelip mata atau dalam masa yang cepat. Sebab MLM tulin adalah bukan "Skim Cepat Kaya". Ambillah masa.. Antara 2 ke 3 tahun atau mungkin 5 tahun. Lakukan dengan permulaan yang BETUL.

Salinan asal
Http://mlmSifOO.blogspot.com



11 comments:

imam.rio said...

kl kita ditanya jangka pendek/menengah/panjang didunia bisnis MLM,jawaban apa kiranya yg pas utk kita ucapkan.terima kasih

imam.rio said...

asalamualaikum.kl kita ditanyajangka pendek/menengah/panjang didunia bisnis MLM,jawaban apa kiranya yg pantas kita ucapkan?

Anonymous said...

Salam tuan, sekarang di jb tgh kecoh bisnes baru. Rich world revolution. Lebih byk benefit dr syarikat. Yg plg penting modal rm100 je n baru nak launching 2 sept ni. Kalau sesiapa berminat boleh la whatsapp sy di 0127543979.tq.lambat tinggal.hehehe

sky juice said...

Gh ni adalah sebuah syarikat yang ditubuhkan bagi jualan produk kami yg pertama iaitu Gh5plus yang terdiri daripada ramuan2 makanan sunah antaranya ialah madu,kurma,sarang burung walit,habbatus sauda,saffran..

syarikat ditubuhkan pada 1/12/15 dan akan lounching pada 1/1/16

pada bulan 12 ini kami ingin berkongsi peluang bisnes ini dan ingin mencari leaders2 terawal bersama kami..kami menekan kan kepada business dan bukan hanya tertumpu kepada jualan produk sahaja


dekat sini kami menyediakan 5 Bonus bagi leaders2 yang bersama kami antaranya ialah
1.Bonus sponser
2.Bonus Group sale
3.Bonus leaders ship
4.Bonus CTO RM10,000
5.Bonus CTO RM1000.00


CtO adalah Company Turn Over dimana Syarikat memberi share profit melalui sale syarikat pada setiap bulan... dibayar CTO 1 ini pada setiap 15 hari..

sky juice said...

Sy ingin mncari bisnes partner yg positif. Nk jd org terawal?? Wsap sy 0175556522 utk sesi pencerahan, lokasi kl/sel.

Unknown said...

Saya ingin mencari partner yang positive. Nak jadi orang yang terawal?? WhatsApp saya 01123026242 (yusuf) untuk sesi pencerahan, lokasi K.L/SEL.

Unknown said...

Saya ingin mencari partner yang positive. Nak jadi orang yang terawal?? WhatsApp saya 01123026242 (yusuf) untuk sesi pencerahan, lokasi K.L/SEL.

Rais Al Attas said...

WhatsApp saya di +60176098309 utk peluang buat duit

Rais Al Attas said...

WhatsApp saya di +60176098309 utk peluang buat duit

Unknown said...

Assalamualaikom. Siapa yg berminat utk kami bntu. Boleh contact ke no 0103097012. Syarikat malaysia yg beroperasi selama 14 tahun. Memiliki 18 buah pejabat diseluruh malaysia. Lesen dan panel syariah juga ada. Kawalan sekuriti kepentingan partner ketat(elak penipuan). Tq

Unknown said...

Assalamualaikom. Siapa yg berminat utk kami bntu. Boleh contact ke no 0103097012. Syarikat malaysia yg beroperasi selama 14 tahun. Memiliki 18 buah pejabat diseluruh malaysia. Lesen dan panel syariah juga ada. Kawalan sekuriti kepentingan partner ketat(elak penipuan). Tq

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails