Followers

Thursday, July 16, 2009

Aku Tak Minat Buat MLM

Aku tak minat la benda-benda macam ni... Diantara alasan yang popular apabila diajak berusaha atau mencebur diri dalam MLM.. "Aku tak minat..."

Saya begitu kesian kepada sesetengah diantara mereka yang hidup susah, gaji bulanan paras hidung, sentiasa tak cukup setiap bulan, tahun berganti tahun pun tidak berubah...... anak ramai dan bertambah ramai....


Apabila kita datang dengan ikhlas untuk membantu melalui cara berusaha untuk mengubah taraf ekonomi melalui MLM.., mereka memberi alasan.. Aku tidak minat laaa... benda-benda macam ni....

Baca seterusnya klik sini..


I Dare to think and I dare to DREAMMMMMMM...
Think Big n Dream BIG...!!!!!!


Jet Li(m)

9 comments:

Pontianak Degil said...

MINAT - mengikut definasi saya ialah, kita suka kepada sesuatu perkara tersebut, kita sanggup melakukannya secara sukarela kerana kita enjoy melakukannya, walaupun tidak mendapat habuan apa-apa atau dari sesiapa pun kita tetap minat melakukannya.

Agree with that quote. About minat ni, agak payah skit nak kata. Even, kalau saya perkenalkan bisnes networking kat orang, kalau orang tak minat, memang saya takkan paksa. Saya tak suka paksa orang buat benda yang mereka tak minat.

Sebab tu la saya wat bisnes networking fully online. Saya tak mahu kejar or cari orang untuk suruh mereka join apa yang saya join dan paksa mereka kalau mereka tak minat, tapi sebaliknya, saya nak orang yang cari saya bile mereka berminat dengan apa yang saya iklankan (iaitu bisnes networking) dan mereka sendiri yang menghubungi saya untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut. Now, that's a prospek.

Tapi, saya faham apa yang Jet Li bicarakan kat sini. Jet Li berbincang mengenai apa ada pada minat mereka sekarang? Well, they should realize, they must realize, there's no other kind of bisnes yang dapat bantu mereka baiki taraf hidup mereka.

Ada. Bisnes conventional but ia mengambil masa yang lama untuk betul2 berjaya. Even kalau nak break even pun, dah amik masa 1 or 2 years.

Look this word, "Even orang yang berjaya dengan bisnes conventional mereka sekarang pun, sertai MLM untuk jadikan sebagai tempat kumpul modal, batu loncatan untuk pergi ke peringkat seterusnya!"

Nak wat bisnes conventional dengan pinjaman? Boleh! Tapi kalau bisnes tu gagal, MLM gak yang anda akan cari, kan, Jet Li? :D

Jet Li (Malaysia) said...

Thanks "Pontianak Degil" Hi.. welcome to my blog. Finally you are here... blog yang usang dan tak popular ini. Apa-apa pun terima kasih bebanyak-banyak-banyak-banyak....

Jet Li (M) akan akam minat pada semua benda yang mendatangkan manfaat sama ada dari segi duit lumayan atau balasan pahala yg lumayan dengan syarat pekerjaan atau benda itu halal dari sudut agama dan perlembagaan.

Kalau disuruh kerja tukang sapu najis pun tidak menjadi masalah walaupun saya seorang graduate, sekiranya majikan boleh membayar gaji seperti yang saya ada sekarang. Saya akan boleh program otak saya untuk meminatinya dengan serta merta.

Sekali lagi sy ucapkankan terima kasih kpd "Pontianak Degil" kerana sudi menyumbangkan idea dan pendapat disini. thanks - Jet Li(M)

Pontianak Degil said...

Thanks to Jet Li. Saya pun sanggup cuci tandas kalau dapat gaji tinggi. So, macam yang boleh disimpulkan kat sini, duit boleh tukarkan dari tak minat ke minat? :P

Badrul Hisyam said...

Mr. Sifoo,
Dah banyak sangat jumpa orang yang tak minat nak buat MLM ni, macam mana nak "counter" balik bagi mereka minat???? ade idea tak???

Jet Li (m) said...

Thanks "Badrul Hisyam Mohd Nurdin" for the Question... Itu satu soalan yang bagus..

Sila baca posting bertajuk "Dah Ramai Jumpa, Orang Kata Tak Minat MLM". Posting ni adalah spesial dan dicipta untuk menjawab soalan anda..-Jet Li(M)

Pontianak Degil said...

Jet Li, saya tak jumpa la post "Dah Ramai Jumpa, Orang Kata Tak Minat MLM" atau saya tak pandai cari? Boleh berikan link? Tenkiu~

Jet Li (Malaysia) said...

Yup... post tu ada kat depan sekali rasanya u dah jumpa kot. klik link http://mlmsifoo.blogspot.com/2009/07/badrul-hisyam-mohd-nurdin-said.html

thanks "Pontianak Degil".. panjang sangat la panggilan nama anda ni, boleh saya short kan jadi "PD".. boleh ke? haha.. kalau bole cakap bole, kalau tak tak apa.. -Never Give UP.

Pontianak Degil said...

Hehe. No hal bos. Panggil PD pun ok. :D

Jet Li (Malaysia) said...

ok.. Cik PD..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails