Followers

Friday, July 17, 2009

BERJAYA atau GAGAL - Mana yng lebih mudah di capai ?

BERJAYA atau GAGAL...?

Dua pencapaian diatas iaitu GAGAL atau BERJAYA, yang manakah paling mudah dicapai...? Agak-agaknya kalau saya buka tajuk ni untuk undian pool.

Apakah jawapannya.. GAGAL atau BERJAYA lebih mudah..?

Cuba anda teka sekejap sebelum meneruskan bacaan anda...........

teka.....teka... Berjaya atau Gagal..?

teka.....teka... Gagal atau Berjaya..?

Saya akan memberi jawapan saya pada posting akan datang.. insyaAllah

6 comments:

Pontianak Degil said...

Bagi orang yang optimistik - Berjaya mudah dicapai berbanding gagal sebab orang optimistik ada keegoaan yang buat dia rasa tak sanggup nak gagal dan mmg ssh untuk dia gagal sebab dia ade passion yang dia nk berjaya and jalan menuju kejayaan, banyak mana pun halangan, dia leh atasi. So, senang bagi dia untuk berjaya.

Bagi orang pesimis - Susah nk berjaya sebab itu, ini, sini, sana (asalan2 mereka), mereka ssh nak berjaya sebab banyak alasan. Senang je bagi mereka nak kegagalan. Just look it and do nothing. Look, look, look, dan yang lebih teruk, mengata orang2 yang berusaha nak berjaya... and again, they do nothing. Mudah sngat mereka nak gagal.

Well, Jet Li. Just my 3 cents. :P

Nickdzul said...

Eh Hem.. Pening jugak nak fikir kan.. selama ni saya pun tak terfikir perkara ni. Bagi sy, sangat SENANG untuk GAGAL jika dibandingkan dengan BERJAYA.. Untuk berjaya kena usaha dengan bersungguh-sungguh pun belum tentu. Tapi untuk GAGAL, Senang saja.. just Do Half Way or Do Nothing.. Kan di dunia ni ramai yang GAGAL, hanya beberapa kerat saja yang berjaya..!! So ini membuktikan lebih senang untuk mencapai kegagalan berbanding dengan untuk BERJAYA... betul ke Jet Li jawapan saya tu...?

Jet Li (Malaysia) said...

Alhamdulillah, bersemangat nampak "Pontianak Degil a.k.a PD" dan NickDzul.. Hey NickDzul.. welcome to my blog.. thanks for ur comment.

Ader sesiapa lagi tak yang nak beri pendapat berkenaan dengan tajuk GAGAL/Berjaya tu.. Insyaallah esok saya postkan pendapat saya pula... see at the TOP..

junior-sifoo said...

Bagi saya, gagal atau berjaya itu adalah suatu perkara yang satu. Ianya perlu diterima oleh semua orang macam satu pakej. Tak boleh ambil satu, kena ambil "both".

Senang saja untuk memahaminya...Apa maknanya berjaya atau apakah nikmatnya kalau tiada kegagalan.... Ye ke..ek..

Jet Li (Malaysia) said...

Hi..brother "junior-sifoo". baru seminit tadi Saya nak update blog ni, you belum ada. Lepas klik..klik.. ttiba-tiba u muncul plak.. hi welcome back bro... thanks

Nadia said...

Hi Sifoo...

Selamat berpuasa dan selamat menyambut hari raya yang mulia.

Saya ni nak tanya tentang kejayaan dalam MLM. Untuk berjaya, adakah seseorang itu perlu menipu ? Iaitu dengan menggayakan kereta mewah dan juga menyatakan bahawa pendapatan kita sehingga RM200K sebulan ? Contohnya lah.. Adakah dengan cara ini akan menjanjikan kejayaan kepada kita ? Sebab, dengan keadaan sengkek bila kita nak ajak orang join MLM kita.. ianya adalah sesuatu yang sangat sukar dan hampir mustahil. Seolah-olah mereka yang tidak mempunyai kereta bagus pasti tidak akan berjaya dalam MLM hari ini. Mungkin boleh jika 20 tahun yang lalu !

TQ n selamat berpuasa.

Putra MLM

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails